سئو كار كيست؟
امروز قصد داريم در رابطه با يكي از مشاغل پر درآمد در دنياي وب صحبت كنيم و بفهميم يك سئو كار كيست و چه وظايفي دارد؟ در حال حاضر سئو و بهينه سازي وب سايت، يكي از مسائل و معضلات روز دنيا مي باشد كه در سرتاسر جهان، مديران مشاغل با وب سايت هاي مشابه بر سر آن رقابت مي كنند.
براي پيروزي در اين نوع رقابت ها، اصولا وب سايت هايي موفق تر هستند كه تمامي اصول سئو را به درستي رعايت كنند. همين مسئله سبب شده تا افراد مختلفي با عنوان سئو كار وارد اين عرصه رقابت شوند و با استفاده از دانش و تخصص خود در زمينه سئو به كسب درآمد بپردازند.
اگر شما نيز در زمينه سئو دچار كنجكاوي شده ايد و يا قصد داريد اطلاعات بيشتري درباره اين شغل كسب كنيد، بايد گفت پاسخ بسياري از سوالاتتان اينجاست! پس تا انتها با ما همراه باشيد.
تعريف سئو كار
همانطور كه مي دانيد، سئو باعث افزايش نرخ كليك پذيري سايت شما مي شود. همچنين از آن در جهت افزايش آمار بازديد وب سايت نيز استفاده مي كنند.
بنابراين يك سئو كار وظيفه دارد، تمامي قوانين و اصولي كه تعريف شده تا با استفاده از آن يك سايت بيشتر ديده شود را به درستي پياده سازي كند. اما چگونه مي تواند اين كار را انجام دهد؟ براي پاسخ به اين سوال بايد به بيان وظايف دقيق تر يك سئو كار بپردازيم تا بدانيد اين مسئله دقيقا به چه صورت امكان پذير مي باشد.
همچنين با بررسي وظايف دقيق يك مشاور سئو، مي توانيد بفهميد كه براي شروع كار بايد چه چيز هايي را آموزش ببينيد و در چه زمينه هايي تجربه كسب كنيد.
وظايف يك سئو كار:
وظايف دوستان كه متخصص سئو هستند و تجربه سئو دارند بسيار متفاوت است. پس شما هم در كامنت ها براي كامل شدن اين قسمت مارا كامل كند.
آشنايي با الگوريتم هاي موتور جستجو:
براي ارائه خدمات سئو، يك سئوكار بايد با موتور جستجوگر هدف آشنايي كامل داشته باشد. سپس تمام الگوريتم هاي آن را به صورت آپديت و مستمر بشناسد و از آن ها آگاهي داشته باشد. در نهايت از اصول و قوانين مرتبط با آن الگوريتم ها براي ديده شدن بيشتر وب سايت استفاده نمايد.
شناخت انواع سئو:
تمامي اصول و قوانين سئو را مي توان به دو دسته تقسم كرد: سئو بيروني و داخلي.
سئو داخلي به تمامي موارد و اصولي گفته مي شود كه سئو كار از آن ها در داخل وب سايت شما استفاده مي نمايد. مثل استفاده از كلمات كليدي مناسب، متا تگ ها، توجه به واكنشگرا بودن وب سايت و … .
در مقابل تمام اين موارد، برخي اصول در زمينه بهينه سازي وجود دارند كه مي توان از آن ها در بيرون وب سايت استفاده كرد؛ به اين اصول، سئو بيروني وب سايت مي گويند. برخي نمونه هاي اين نوع سئو عبارتند از بك لينك سازي، انتشار رپورتاژ آگهي، گرفتن تبليغات و …
شناخت ابزارهاي سئو:
در زمينه سئو ابزارهاي آنلاين گوناگوني وجود دارد كه سئو كار بايد تمام آن ها را به خوبي شناخته و كاربرد و نحوه استفاده از آن ها را به خوبي بشناسد. اين ابزار داراي كاربردهاي گوناگوني مي باشند كه هر كدام از آن ها مي توانند در يك جهت مجزا، سئو كار را راهنمايي كنند.
مثلا با ابزاري مثل moz مي توانيد از وضعيت اعتبار وب سايت خود مطلع شويد. همچنين مي توانيد با استفاده از اين ابزار، اعتبار سايت هايي كه مي خواهيد از آن ها بك لينك بگيريد را سنجيده و قوي ترين ها را انتخاب كنيد.
داشتن برنامه و استراتژي توليد محتوا:
يكي از روش هاي بسيار قوي براي بهبود وضعيت سئو وب سايت، داشتن يك استراتژي مشخص براي توليد محتوا مي باشد. هنگامي كه سئو كار يك برنامه مشخص براي مشتري تعريف كند، باعث مي شود تا صفحات وب سايت او به طور منظم، توسط ربات هاي موتور جستجوگر مورد بررسي قرار بگيرند و ايندكس شود. در نتيجه احتمال نمايش وب سايت در رتبه هاي برتر صفحه نتايج جستجو افزايش پيدا مي كند.
شناخت بازار كار شما و ارائه راهكار هاي مناسب:
اين مورد كه جزء اولين وظايف يك سئو كار مي باشد، سبب مي شود تا وي بتواند راهكارهاي بهتري را براي بيشتر ديده شدن وب سايت ارائه كند. يكي از روش هايي كه معمولا در اين مرحله سئوكار از آن استفاده مي كند، شناخت و تحليل رقبا مي باشد.
مثلا با استفاده از ابزار مناسب در اين زمينه مثل گوگل آناليتيكس، بيشتر رفتار هاي وب سايت رقيب شما را بررسي مي كند سپس از موارد مثبتي كه آنها جواب گرفته اند، براي شما نيز صحبت مي كند. براي مثال مي تواند سايت هاي معتبري كه رقباي قوي شما از آن ها بك لينك گرفته اند را به شما معرفي نمايد.
شناخت تكنيك هاي سئو:
شناخت تمامي تكنيك هاي سئو، از جمله موارد واجبي مي باشد كه يك سئو كار بايد با آن آشنايي كامل داشته باشد. تكنيك هاي سئو به صورت كلي به سه قسمت سئو كلاه سياه، سئو كلاه سفيد و سئو كلاه خاكستري تقسيم بندي مي شود.
سئو كلاه سياه شامل تمامي موارد و اصولي مي باشد كه سئو كار بايد آن ها را بشناسد اما هرگز از آن ها استفاده نكند. زيرا استفاده از اين اصول ممنوعيت دارد.
سئو كلاه سفيد نيز شامل تمام اصول و تكنيك هاي مثبتي مي باشد كه استفاده از آن ها هيچ ممنوعيتي نداشته و باعث بهتر ديده شدن وب سايت شما مي گردد.
در نهايت سئو كلاه خاكستري، مابين دو مورد بالا قرار دارد و شامل قوانيني مي باشد كه براي دور زدن ربات ها و الگورتيم هاي موتور جستجوگر از آن استفاده مي شود. اگر سئو كار قصد استفاده از اين نوع تكنيك ها را در وب سايت مشتري داشت، بايد قدرت تسلط خود را بر روي تمام با مهارت كامل به خرج دهد.
آشنايي كامل با زبان انگليسي و اصطلاحات سئو:
يك سئو كار بايد تمامي اصطلاحات موجود در زمينه كاري خود را بشناسد. اين موضوع بسيار مهم و غير قابل انكار مي باشد. زيرا علم سئو، از جمله مواردي مي باشد كه به صورت دائم به آپديت شدن و به روز رساني احتياج دارد. همچنين بهترين منابع براي دريافت آموزش ها، سورس هاي انگليسي مي باشند.
در نتيجه آشنايي كامل وي با اصطلاحات و زبان انگليسي سبب مي شود تا آموزش هاي سئو مقدماتي مفهومي و مهم را به خوبي درك كند.
آشنايي با اصول كد نويسي:
در برخي مواقع، براي رعايت برخي اصول سئو و به كارگيري يك سري تكنيك هاي خاص، لازم است تا كدهايي به قالب وب سايت و يا ديگر قسمت ها اضافه شود. پس آشنايي با برخي زبان هاي برنامه نويسي مثل HTML نيز از واجبات يك سئو كار مي باشد.
مديريت زمان و بودجه:
مديريت زمان و بودجه بستگي به نوع كاركرد يك سئوكار دارد. اگر او به صورت مجزا و مستقل پروژه قبول مي كند، بايد به اين مسئله نيز توجه كند. اما اگر در كارها و پروژه هاي گروهي مشاركت دارد، اين كار اصولا بر عهده مدير ارشد سئو مي باشد و به بقيه اعضاي گروه مرتبط نمي باشد.
پس اگر قصد انجام فعاليت در زمينه سئو را داريد و مي خواهيد به عنوان يك سئوكار موفق، پروژ هاي بزرگ و مهمي را تقبل كنيد، بهتر است در تمام زمينه ها و موارد گفته شده در بالا، اطلاعات كافي را كسب نماييد.
سپس مي توانيد هر گونه پروژه در زمينه سئو و بهينه سازي وب سايت را پذيرفته و از اين راه به راحتي كسب درآمد نماييد. به ياد داشته باشيد، رمز موفقيت در زمينه سئو، به روز بودن اطلاعات و دانش شما مي باشد.
- جواد ياسمي
- ۰ نظر