بهينه سازي محتواي وب سايت خود را از كجا شروع كنم؟

۲۹ بازديد

سئو دنياي پر رمز و رازي دارد، براي اين كه يك وب سايت در مدار سئو شدن قرار بگيرد نياز است كه بخش‌هاي مختلفي از سايت را بهينه سازي كنيد، از بهينه سازي تصاوير سايت گرفته تا بهينه سازي محتوا، همه و همه به وب سايت كمك مي‌كند تا در كسب رتبه بالاتر موفق ظاهر شود. در اين مقاله از سري مقالات  آموزشي توليد متحوا از وب سايت خدمات سئو وب قصد داريم به صورت دقيق و كامل به مبحث سئو توليد محتوا بپردازيم. اگر شما هم در پوزيشن‌هاي كارشناس محتوا و يا استراتژيست محتوا مشغول به كار هستيد، سئو كردن محتوا يكي از ضروري‌ترين كارهايي است كه بايد به آن مسلط باشيد؛ در اين مقاله همراه ما باشيد.

https://javadyasemi.ir/on-page-seo/content-optimization/

در اين مقاله قصد نداريم در رابطه با فرآيند توليد محتوا صحبت كنيم، اگر دوست داريد در اين رابطه اطلاعاتي كسب كنيد پيشنهاد مي‌كنم سري به دسته مقالات آموزش توليد محتواي سايت بزنيد. در اين محتوا شما ياد خواهيد گرفت كه چگونه محتواي خود را علاوه بر آن كه براي كاربران مي‌نويسيد، براي گوگل هم بهينه سازي كنيد!

بهينه سازي محتوا به چه معنا است؟

كلمه بهينه وابسته به محلي كه آن را به كار مي‌بريم مي‌تواند بار معنايي متفاوتي داشته باشد، بهينه سازي در محتوا به آن معنا است كه محتواي خود را با رعايت كردن موارد و قوانين، طوري بنويسيم كه علاوه بر آن كه كاربر از خواندن آن لذت مي‌برد موتورهاي جستجو به آن رتبه و اعتبار بيشتري بدهند. به نوعي مي‌توان گفت در هنگام سئو كردن محتوا ما به دنبال اين هستيم كه خواننده بيشتري توسط موتورهاي جستجو براي وب سايت خود فراهم آوريم.

اصول سئو در نويسندگي شامل موارد مختلفي مي‌شود كه در ادامه به بررسي تك به تك اين موارد خواهيم پرداخت.

اصول سئو در نويسندگي براي كسب جايگاه مناسب!

همان طور كه گفته شد هر مشاور سئو سايتي موارد و قوانيني را براي نويسندگان تعيين مي‌كند تا به وسيله اين موارد نوشته در جايگاه بالاتري قرار بگيرد. اين موارد از نظر من براي سئو يك محتوا در موارد زير خلاصه مي‌شود.

محتوا را متفاوت از ديگران توليد كنيد

يكي از اولين اصولي كه بايد در هنگام توليد محتواي سئو شده با آن توجه داشته باشيد، توليد محتواي متفاوت از ديگران است. گوگل دوست دارد در هنگام به نمايش گذاشتن يك موضوع يا نتايج، متفاوت‌ترين نتايج را در معرض ديد كاربر قرار دهد. به همين خاطر پيشنهاد مي‌شود اگر به دنبال توليد محتواي مناسب و رتبه گيرنده‌ هستيد حتما محتواي خود را متفاوت از ديگران بنويسيد.

فرض كنيد قرار است محتوايي در رابطه با مشاوره سئو بنويسيد، همه افراد در رابطه با چگونگي دريافت مشاوره و مبلغ صحبت مي‌كنند، شما در رابطه با تخصص و همچنين كارهايي كه يك متخصص سئو بايد انجام دهد صحبت كنيد، به اين صورت شما محتواي متفاوتي از ديگران توليد كرده‌ايد.

چگالي كلمات كليدي را زياد نكنيد

همه مي‌دانيم كه گوگل به سمت مفهوم كليدي كوچ كرده است و در حال حاضر آن چيزي كه بيش از همه در محتوا اهميت دارد، مفهوم كليدي است، اما نبايد از خاطر ببريد كه به كار بردن تعداد بار زياد كلمه كليدي در محتوا باعث خواهد شد كه محتواي شما در دسته محتواهاي اسپم جاي بگيرد.

به جاي آن كه تعداد بار زيادي كلمه كليدي خود را در مقاله به كار ببريد، بهتر است از كلمات هم خانواده و هم معني استفاده كنيد. اين كار باعث مي‌شود كه گوگل ارزش و اعتبار بيشتري به محتواي شما بدهد.

تيترهاي مناسب استفاده كنيد

فرض كنيد كنيد قرار است محتوايي در رابطه با آموزش توليد محتوا بنويسيد، سخت شد نه! شما بايد در قدم اول كلمه كليدي و عبارات هم خانواده اين محتوا را پيدا كنيد و قبل از شروع نوشتن به تيترهاي خود فكر كنيد.

روش بهتري براي انتخاب تيترهاي مناسب‌تر وجود دارد و آن هم انتخاب تيترها پس از نوشتن شدن محتوا خواهد بود، در اين حالت شما مي‌دانيد كه آن پاراگرافي كه قصد انتخاب تيتر براي آن را داريد، در رابطه با چه موضوعي است و مي‌دانيد بهترين تيتر چه خواهد بود.

نكاتي در انتخاب تيتر وجود دارد كه در ادامه به آن اشاره خواهيم كرد.

  • تيتر خود را واضح و مشخص بنويسيد
  • تا حد امكان در يكي از تيترها كلمه كليدي را بگنجانيد
  • تيتر را علاوه بر آن كه براي كاربر مي‌نويسيد، براي گوگل هم بهينه كنيد.
  • تيتر بايد كوتاه و جذاب باشد
  • تيتر غير واقعي باعث ترك كردن صفحه شما توسط كاربر مي‌شود

محتواي خود را بروز رساني كنيد

گوگل عاشق محتواهايي است كه بروز رساني مي‌شوند. محتوايي كه قابليت بروز شدن را داشته باشد به عنوان محتواي هميشه سبز شناخته مي‌شود. اين گونه از محتواها در طول مدت زمان از بين نخواهند رفت. به عنوان مثال مقاله ويژگي‌هاي يك متخصص سئو يك مقاله هميشه سبز است.

محتواي خود را ويرايش كنيد

ويرايش كردن محتوا باعث مي‌شود از اشتباهات املايي و همچنين نگارشي در محتوا جلوگيري شود. به همين منظور حتما قبل از انتشار محتوا، آن را به خوبي و براي يك بار ديگر بخوانيد تا از هر گونه اشتباهي تايپي و نگارشي عاري شود.

در چه مكانهايي از كلمه كليدي استفاده كنيم؟

مي‌دانيم كه براي بهينه سازي محتوا نياز داريم كه كلمه يا كلمات كليدي خود را در بخش‌هايي از محتوا به كار ببريم، اطلاع داشتن از اين محل‌ها باعث خواهد شد كه ارزش و اعتبار محتواي صفحه شما در نزد گوگل بيشتر شود و شانس كسب جايگاه اول نتايج گوگل براي مقاله بيشتر شود.

كلمه كليدي را در موارد زير به كار ببريد:

  • در عنوان صفحه
  • در توضيحات متا يا همان متا ديسكريپشن محتوا
  • در محتواي اصلي و با ميزان چگالي مناسب
  • در آلت تصاوير
  • در تايتل صفحه
  • در يك يا چند تيتر h2 از مقاله
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.